Разное




РазДЕЛЫ САЙТА

Боевики, детективы
Документалка
Драмы, триллеры
Исторические
Классическая эротика
Комедии
Мелодрамы
Мультяшки
Обучающее, познание
Приключения
Сказки, фэнтези
Старое, доброе
Ужасы
Фантастика
х х х х х х х х х
Блюз, джаз, соул
Инструментальная
Классическая
Клипы
Минусовки
Музыка игр и кино
Поп
Разная
Ретро
Рок, метал
Рэп, хип-хоп
Шансон
х х х х х х х х х
Автософт и навигация
Аудиокниги
Книги и журналы
Фото и видео, приколы



СЛучайные материалы

Джеймс Клир - Атомные привычки. Как приобрести хорошие привычки и избавиться от плохих
Джеймс Клир - Атомные привычки. Как приобрести хорошие привычки и избавиться от плохих

Фразеологические единицы немецкого языка в лингвострановедческом аспекте и проблемы перевода
Фразеологические единицы немецкого языка в лингвострановедческом аспекте и проблемы перевода

Distillery - A Glass of Jack (May 31, 2019)
Distillery - A Glass of Jack (May 31, 2019)

Мир фантастики. 38 книг
Мир фантастики. 38 книг

Новогодний СУПЕРинтенсив с художниками Школы Креатива (2019)
Новогодний СУПЕРинтенсив с художниками Школы Креатива (2019)


Главная » 2018 » Октябрь » 5 » Mały Modelarz. MiG-29

Mały Modelarz. MiG-29

19:23

Mały Modelarz. MiG-29 — MiG-29 o numerze bocznym 56 z wizerunkiem na statecznikach ppłk. pil. Mariana Pisarka, słynnego pilota Dywizjonu 303. Takie malowanie nosi model opracowany przez Romana Staszałka. MiG-29 pozostaje nadal atrakcyjnym samolotem, mimo iż Polska zakupiła nowe samoloty F-16 o dużych możliwościach bojowych. Szczególnie dla modelarzy stanowi wdzięczny temat do prac jako wyjątkowo piękny model myśliwskiego samolotu odrzutowego. Tak też jest postrzegany w życiu codziennym przez użytkowników jak i przez wiele innych osób. Samolot ten posiada dwa silniki, których moc teoretycznie pozwalałaby na lot pionowy. Te silniki zapewniają duży komfort bezpieczeństwa. Przez okres 27 lat eksploatacji samolotów MiG-29 w Polsce nie zdarzył się wypadek z udziałem tego samolotu, za wyjątkiem przypadków wyłączenia jednego silnika, gdzie piloci wracali bezpiecznie do bazy na jednym silniku. Układ aerodynamiczny pozwala wykonywać skomplikowane manewry. Wytrzymała konstrukcja umożliwia starty i lądowania z lądowisk trawiastych, a zassaniu czegoś z podłoża zapobiegają zamykane dolne wloty. Wadą jest mała pojemność zbiorników paliwa dająca możliwość utrzymania się w powietrzu tylko przez 1,5 godziny lotu.
Jest to również jedyny rosyjski samolot myśliwski będący na uzbrojeniu NATO. W kodzie NATO samolotowi nadano na-zwę Fulcrum A („fulcrum” - ang. „punkt podparcia”). Poza w/w nazwą na Zachodzie przypisuje mu się określenie „smoker”, które wynika z jego charaktery-stycznej cechy, polegającej na pozostawianiu czarnych smug dymu na niebie.
Samolot został skonstruowany przez zespół Atioma Mikojana na przełomie lat 1969-1970, pierwszy prototyp wzniósł się w powietrze w 1977 r. W maju 1982 r. rozpoczęto produkcję seryjną w fabryce w Moskwie. Do dziś zbudowano ok. 1500 samolotów MiG-29 (w tym 200 szkolnych). Polska zakupiła pierwszych siedem tych samo-lotów latem 1989 r., a w październiku 1990 r. przybyto kolejnych pięć. W styczniu 1996 r. PSP otrzymało 10 egzemplarzy MiG-a-29 z Czech (9 bojowych i 1 UB) w zamian za śmigłowce W-3 Sokół (11 sztuk), 4 sierpnia 2004 r. na lotnisku w Bydgoszczy zostało przekazanych ostatnich 9 niemieckich samolotów MiG-29. Z 23 sztuk przekazanych do służby wprowadzono jedynie 14 z powodu nadmiernego wyeksploatowania. 22 lutego 1999 r., kilkanaście dni przed przystąpieniem Polski do NATO, do służby weszło 8 samolotów MiG-29 z 1. PLM, przeznaczonych do włączenia w skład sił natychmiastowego reagowania NATO.
Polskie Siły Powietrzne utrzymanie w gotowości technicznej MiG-ów-29 zawdzięczają Wojskowym Zakładom Lotniczym WZL-2 w Bydgoszczy. Zakłady te od 1996 r. przeprowadzają niezbędne remonty i doposażenie tych samolotów. Prowadzony od 1997 r. model eksploatacji opartej na przeprowadzaniu remontów głównych według wymaganego przez producenta resursu kalendarzowego i godzinowego był wyjątkowo kosztowny. Został on zastąpiony w 2005 r. eksploatacją według stanu technicznego. Pozwoliło to na zrezygnowanie z remontów głównych na rzecz przeglądu kontrolno-regeneracyjnego. Taki zakres prac wykonano w WZL nr 2 na 26 samolotach bojowych i 6 szkolno-bojowych. Pozwoli to na zachowanie większości maszyn w eksploatacji do 2028 r. W latach 2012-2014 doposażono 12 samolotów (w tym 9 samolotów MiG-29 i 3 samoloty MiG-29UB), co polegało na integracji nowoczesnych systemów awioniki i stworzeniu otwartej architektury w oparciu o nowy komputer misji i szynę danych MIL STD 1553B.
23 Baza Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim od ponad 20 lat kultywuje tradycje kościuszkowskich eskadr. Prezentowany model MiG-a o numerze bocznym 56 nosi na wewnętrznych powierzchniach stateczników portrety słynnego pilota Dywizjonu 303 ppłk. pil. Mariana Pisarka. Charaktery-styczne malowanie zostało za-inicjowane w 2012 roku przez Fundację Historyczną Lotnictwa Polskiego „Kosynierzy Warszawscy”. W tym też roku przypadała 100 rocznica urodzin i zarazem 70-lecie śmierci ppłk. pil. Mariana Pisarka. Zamieszczony model MiG-a przedstawia najnowszą wersje malowania, z połowy roku 2016, stosowanych na tych samolotach. Tylko MiG-29 o numerze bocznym 56 nosi na grzbiecie barwny symbolu kościuszkowski.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE
Liczba MiG-ów użytkowanych
w Polsce - 32 (26 sztuk - MiG-29
i 6 sztuk - MiG-29UB)

Rozpiętość - 11,4 m
Długość (bez sondy) - 16,3 m
Masa własna - ok. 11 000 kg
Masa startowa - ok. 15 500 kg
Prędkość maks. - 2445 km/h
Prędkość min. - 230 km/h
Promień działania bojowego - do 1000 km
Pułap operacyjny - 17,5 km

NAPĘD:
dwa silniki dwuprzepływowe S-33D o ciągu 5100 kG
(8600 kG z dopalaniem) każdy

UZBROJENIE:
1 działko GSz-30-1 kal. 30 mm o szybkostrzelności 1800 pocisków na minutę, zapas naboi 150 szt., 6 węzłów podwieszenia dla różnego rodzaju uzbrojenia, pociski powietrze-powietrze R-27R, R-27T, R-60M i R-73.
MiG-29M dodatkowo R-27ER i R-27ET i R-77.
Przeciwko celom naziemnym: 500 kg bomb lotniczych, kasety bombowe KMCU-2, pociski niekierowane S-24, S-8.
Масштаб: 1x33.

Название: Mały Modelarz. MiG-29
Издательство: Liga Obrony Kraju
Год: 2013
Страниц: 18
Формат: JPG, А4
Размер: 55,47 МБ
Качество: отличное
Язык: польский


Скачать: Книги и журналы | Теги: Mig-29, 2013, 7-8-9, Modelarz

Похожие материалы скачать бесплатно и без регистрации



Нравится Mały Modelarz. MiG-29,
поделитесь с друзьями из социальных сетей!



Убедительная просьба, оставлять свои мнения или сообщать о неработающих ссылках
(мы восстанавливаем их в течение суток)!
Всего мнений: 0
avatar
Ищу на сайте

Случайный анекдот
Идет отец с дочкой.
- Пап купи кедики!
- Вот еще!
- Ну купи кедики!
- И не подумаю!
- Купи!
- Какие кеды, ты еще коньки не сносила!

Новое на сайте
Холод страха. 64 книги
Пауэлл Дж. - Психотренинг по методу Хосе сил...
Гусев Б.В. - Моделирование электронных схем ...
Хочу цвет как у топов (2020)
Мир неведомого в 6 книгах
Карневская Е.Б. - Практическая фонетика англ...
Александр Силаев - Философия без дураков. Ка...
Юрий Холоденко - Цикл «Демон - Телохранитель...
Методичка по позированию
Ричард Лаймон - В числе пропавших (2015)
Нина Финаева - Я твой десерт. «Безгрешные» с...
Научись красиво фотографировать макияжи на т...
Елена Реунова - Путь мага: Как исполнять жел...
12 лекций от долларового миллионера-практика...
Виктория Яровая - Йога голоса - pranayoga (2...
Все о моей мафии
Все о музыкальном бизнесе
Олег Новиков - Создание API на основе Django...
C # за 6 часов: C # полное изучение с нуля C...
Магия портрета. Съёмка на локации (2020)
Игорь Атрощенко - Сердце мануальной терапии ...
Анатомия заблуждений. Большая книга по крити...
Mindvalley - Менторство: 80 + интервью с экс...
Копирайтинг: сила убеждения

Наша статистика

Присутствуют: 4
Неизвестных: 2
Знакомых: 2
Copyright by Anonimus © 2020